آزمون پارامتری متناظر با این روش، تحلیل واریانس برای طبقه بندی داده ها است که در آن مشاهدههای دو گروه از افراد، تحت بیش از دو موقعیت به دست میآیند. هرگاه دلیلی برای این اعتقاد وجود داشته باشد که مفروضات زیربنایی تحلیل واریانس به وسیلۀ داده ها برآورد نمی شود، روش آزمون رتبه ای فریدمن میتواند مناسب باشد.
مراحل این آزمون عبارتند از:
- تعیین فرضیات آزمون
H0: با هم برابر است رتبه سطوح مختلف یک متغیر
H1: حداقل رتبه یک زوج از سطوح مختلف یک متغیر تفاوت دارند
- محاسبۀ آمارۀ آزمون
در ابتدا به هر گروه رتبه ای داده می شود، سپس رتبه ها را با هم جمع میکنند. هرگاه این مجموعه به طور معناداری از یکدیگر متفاوت باشند می توان ابن فرضیه را که آن ها از یک جامعه هستند رد کرد.
اگر N سطر و K ستون فرض شود، توزیع صفر شامل توجه به K آرایه از رتبه ها در سطر است. این آرایه ها به صورت هم احتمال فرض میشوند. با توجه به n سطر اعداد آرایه های هم احتمال ممکن از رتبه ها() است برای هر کدام از آرایه ها شاخص آماری S را می توان محاسبه کرد:
S =
در این فرمول مجموعذ رتبه ها برای ستون i ام، R میانگین مجموع رتبه ها و S مجموع مجذورات مجموعه های رتبه ها نسبت به میانگین رتبه ها است. هرگاه نمونه ها از یک جامعه باشند، انتظار می رود که ها برابر باشند و ارزش S نیز کوچک باشد. حداقل در سطح نظریه برای هر N و R یک توزیع فراوانی را می توان بر اساس( ) ارزش S تنظیم کرد. این توضیح را می توان برای ارزشیابی ارزشهای خاص S به کار برد. هرگاه احتمال مربوط به یک ارزش خاص S کوچک باشد، فرضیه های صفر رد می شود و برای ارزشهای کم K و Nتوزیع های دقیق S مشخص شده اند. برای ارزشهایی که خارج از ارزشهای S جدول قرار می گیرند، متداول است که از یک شاخص آماری که تابعی از S است استفاده شود. این شاخص آماری از فرمول زیر به دست میآید :
=
-
- ۱٫ Social marketing trends ↑
-
- ۱٫ Green Marketing ↑
-
- ۱. Polonsky, 1994 ↑
-
- ۲ . Green Production ↑
-
- ۱. Green Brand ↑
-
- ۲٫ Green Consumer ↑
-
- ۳٫ Stern, 2000 ↑
-
- ۱. Ginsberg & Bloom, 2004 ↑
-
- ۲٫ Real Greens ↑
-
- ۳ .The pale greens ↑
-
- ۴٫ The New Greens ↑
-
- ۵. Pessimists ↑
-
- ۲. The actual dark ↑
-
- ۳. Diamantopoulos et al., 2003 ↑
-
- ۴٫ Green Product ↑
-
- ۱ . Schlegelmilch et al., 1996 ↑
-
- ۲ . Organic Products ↑
-
-
. National Organic Standards Board (NOSB)
↑
-
-
- ۱ . compost ↑
-
- ۱٫ Green Chiken ↑
-
- ۲٫ Iran Organic Associastion ↑
-
- ۱. Coccidiosis ↑
-
- ۱٫ Hofmann, 2006 ↑
-
- ۱. Consumer choice ↑
-
- ۲. Belch & Belch, 2007 ↑
-
- ۱ . Consumer Behavior ↑
-
- ۲ . Peter & Olson, 2008 ↑
-
- ۱ . Armstrong & Kotler, 2007 ↑
-
- ۲ . Demographic ↑
-
- ۱٫ Lifestyle ↑
-
- ۲٫ Consumer motivations ↑
-
- ۱. Learning and Knowledge ↑
-
- ۲٫ Consumer Perceptions ↑
-
- ۱. Armstrong & Kotler, 2007 ↑
-
- ۲٫ Cultures and subcultures ↑
-
- ۱ . Miele ↑
-
- ۱ . Consumer Situation ↑
-
- ۲. Apple ↑
-
- ۳ . Nokia ↑
-
- ۴ . Family and Groups ↑
-
- ۱ . Sumsong ↑
-
- ۱. Kotler & Armstrong, 2007 ↑
-
- ۱٫ Belch & Belch, 2007 ↑
-
- ۲٫ Black box ↑
-
- ۱٫ Kotler & Keller, 2006 ↑
-
- ۲٫ Kotler et al., 2005 ↑
-
- ۱ . Hauser, 1993 ↑
-
- ۲٫ Lens model ↑
-
- ۱ . Keegan et al., 1992 ↑
-
- ۲٫ Hawkins, Best & Coney, 1989 ↑
-
- ۱. رجبی، آمنه. شعبانعلی فمی، حسین. پور آتشی، مهتاب. (۱۳۹۲). بررسی مؤلفه های پذیرش محصولات ارگانیک از دیدگاه مصرف کنندگان، فصلنامه علوم و صنایع غذایی، شماره ۳۸، دورۀ دهم. ↑
-
- ۲.رعنایی کردشولی، حبیب اله. بوزنجانی، احمد اله یاری. (۱۳۹۱)، بررسی تأثیر آمیخته بازاریابی سبز بر تصمیم خرید سبز مصرف کنندگان، فصلنامه علمی پژوهشی تحقیقات نوین، سال دوم، شماره اول. ↑
-
- ۱. نخعی، آرزو. خیری، بهرام. (۱۳۹۱)، بررسی تأثیر عوامل منتخب بر قصد خرید محصولات سبز، مجله مدیریت بازاریابی، شماره ۱۵٫ ↑
-
- ۲٫ محمدیان، محمود. ختاﺋﻰ، امیر. (۱۳۹۰)، رابطه میان عوامل روانی و اجتماعی رفتار مصرف کنندۀ سبز، مجله مدیریت بازرگانی، دوره سوم، شماره ۷٫ ↑
-
- ۳٫ حمدی، کریم. غفاری، فرهاد. افسردگان، آرایه. (۱۳۹۰). بررسی عوامل مؤثر بر رفتار خرید محصولات سبز در جوانان، مجله مدیریت بازاریابی، شماره دوازدهم. ↑
-
- ۱. ابراهیمی، ابوالقاسم. رودانی، امین. (۱۳۸۸)، نقش بازاریابی اخلاقی در رفتار خرید مصرف کنندگان مواد غذایی، فصلنامه اخلاق در علوم و فن آوری، سال چهارم، شماره های ۱ و ۲٫ ↑
-
- ۲. میرزایی گرگانی، مسعود، بررسی عوامل مؤثر در انتخاب نوشابه های گازدار، پایان نامه برای دریافت درجه کارشناسی ارشد، رشته مدیریت بازرگانی، دانشگاه علامه طباطبایی، دانشکده حسابداری و مدیریت، شهریور ۱۳۷۴٫ ↑
-
- . Suprapto, B. and Wijay, T. (2012), Model of Consumer’s Buying Intention towards Organic Food, International Conference on Economics, Business and Marketing Management, IPEDR vol.29, IACSIT Press, Singapore. ↑
-
- . Sangkumchaliang, P. and Huang, W.C. ( 2012), Consumers’ Perceptions and Attitudes of Organic Food Products in Northern Thailand, International Food and Agribusiness Management Review, Vol 15. ↑
-
- . Saif, N., Razzaq, N., Amad, M and Gul, S. (2012), Factors Affecting Consumers’ Choice of Mobile Phone Selection in Pakistan, European Journal of Business and Management, Vol 4, No.12. ↑
-
- . Yin, S., Wu, L., Du, L and Chen, M. (2010), Consumers’ purchase intention of organic foodin China, Agriculture, Vol 90. ↑
-
- . Miftari, I. (2009), kosovo consumer buying behavior preferences and demand for milk and dairy products, Master Thesis, Norwegian University of Life Sciences, Department of International Environment and Development Studies. ↑
-
- . Mutli, N. (2007), Consumer Attitude and Behaviour German toward Organic Food, Master Thesis, University of Hohenheim, Institute for Agricultural Policy and Markets, German ↑