برای بررسی فرضیه ی چهارم از تحلیل رگرسیون استفاده شد که نتایج آن در جدول۴-۱۲ آمده است:
جدول (۴-۱۲): نتایج تحلیل رگرسیون برای پیشبینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده بر اساس شخصیت
مدل۱
متغیرهای پیش بین
ضریب همبستگی
مجذور ضریب همبستگی
F
سطح معناداری
۱
کلیت گرا
یاری دهنده
فردگرا
وفادار
مسالمت جو
محقق
اصلاح گرا
عمل گرا
چالش طلب
۲۰/۰
۰۴/۰
۳۶/۱
۲۰/۰
ضریب رگرسیون متغیرها در جدول۴-۱۲ آمده است. نتایج گزارش شده در جدول ۴-۱۳نشان میدهد که تیپ های شخصیت اینوگرام نمی توانند راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده را پیشبینی کنند.
جدول(۴-۱۳): ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیشبینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده
مدل
ضرایب غیر استاندارد
ضرایب استاندارد
t
سطح معناداری
B
انحراف معیار
Beta
ثابت
۹۵/۱
۷۲/۷
۲۵/۰
۸۰/۰
اصلاح گرا
۰۳/۰-
۲۱/۰
۰۵/۰-
۱۵/۰-
۸۸/۰
یاری دهنده
۱۶/۰-
۲۰/۰
۲۹/۰-
۷۷/۰-
۴۴/۰
عمل گرا
۰۲/۰-
۲۰/۰
۰۵/۰-
۱۳/۰-
۹۰/۰
فردگرا
۰۴/۰-
۲۲/۰
۰۱/۰-
۰۱/۰-
۰۰/۱
محقق
۰۶/۰
۲۲/۰
۰۹/۰-
۲۶/۰-
۸۰/۰
وفادار
۰۴/۰
۲۲/۰
۰۶/۰
۱۸/۰
۸۶/۰
کلیت گرا
۰۱/۰
۲۲/۰
۰۱/۰
۰۳/۰
۹۸/۰
چالش طلب
۰۳/۰-
۲۲/۰
۰۵/۰-
۱۳/۰-
۸۹/۰
مسالمت جو
۰۸/۰
۲۱/۰
۱۲/۰
۳۶/۰
۷۲/۰
نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون جدول ۴-۱۳ نشان میدهد که ضریب رگرسیون برای هیچ یک از تیپ های شخصیتی معنی دار نیست و آن ها نتوانستند وارد معادله ی رگرسیون برای پیشبینی راهبرد گفتگو با دوستان و خانواده شوند.
۵) بین ابعاد نه گانه شخصیت اینوگرام و استفاده از راهبرد مراجعه به نمایندگیهای استخدام خصوصی، رابطه ساده و چندگانه وجود دارد. در جدول۴-۱۴ضریب همبستگی پیرسون بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و مراجعه به نمایندگیهای استخدام خصوصی در زمینه کاریابی که یکی از راهبردهای کاریابی است مورد بررسی قرار میگیرد:
جدول (۴-۱۴): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد مراجعه به نمایندگیهای استخدام خصوصی
نام متغیر
ضریب همبستگی
سطح معناداری
اصلاح گرا
۰۶۳/۰
۲۸۵/۰
یاری دهنده
۱۴۱/۰-
۰۱۶/۰
عمل گرا
۰۷۹/۰
۱۷۹/۰
فردگرا
۰۰۶/۰
۹۱۸/۰
محقق
۰۳۱/۰-
۶۰۲/۰
وفادار
۰۸۳/-
۱۵۸/۰
کلیت گرا
۰۶۰/۰
۳۰۴/۰
چالش طلب
۱۱۱/۰
۰۵۷/۰
مسالمت جو
۰۷۱/۰-
۲۲۸/۰
همان طور که در جدول۴-۱۴ نشان داده شده است ضرایب همبستگی بین تیپ های شخصیت اینوگرام و راهبرد مراجعه به نمایندگیهای استخدام خصوصی در زمینه کاریابی معنادار نیست. با آن که ضریب همبستگی تیپ شخصیت یاری دهنده همبستگی معناداری با راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی دارد اما این همبستگی آن قدر قوی نیست که بتواند این راهبرد را پیشبینی کند. در عین حال همبستگی معنادار بین تیپ شخصیت یاری دهنده و راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی میتواند به حجم نمونه مربوط باشد. برای بررسی فرضیه ی پنجم از تحلیل رگرسیون استفاده شد که نتایج آن در جدول۴-۱۵ آمده است:
جدول۴- ۱۵: نتایج تحلیل رگرسیون برای پیشبینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی بر اساس شخصیت
مدل۱
متغیرهای پیش بین
ضریب همبستگی
مجذور ضریب همبستگی
F
سطح معناداری
۱
کلیت گرا
یاری دهنده
فردگرا
وفادار
مسالمت جو
محقق
اصلاح گرا
عمل گرا
چالش طلب
۲۰/۰
۰۴/۰
۳۷/۱
۲۰/۰
ضریب رگرسیون متغیرها در جدول۴-۱۵ آمده است. نتایج گزارش شده در جدول۴-۱۶ نشان میدهد که تیپ های شخصیت اینوگرام نمی توانند راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی را پیشبینی کنند.
جدول ۴-۱۶: ضرایب استاندارد و غیر استاندارد تیپ های شخصیت اینوگرام برای پیشبینی راهبرد مراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی
مدل
ضرایب غیر استاندارد
ضرایب استاندارد
t
سطح معناداری
B
انحراف معیار
Beta
ثابت
۱۴/۳-
۰۸/۷
۴۴/۰-
۶۶/۰
اصلاح گرا
۱۳/۰
۲۰/۰
۲۲/۰
۶۴/۰
۵۲/۰
یاری دهنده
۰۴/۰
۲۰/۰
۰۸/۰
۲۲/۰
۸۲/۰
عمل گرا
۱۴/۰
۲۰/۰
۲۵/۰
۷۰/۰
۴۹/۰
فردگرا
۱۵/۰
۲۰/۰
۲۵/۰
۷۷/۰
۴۴/۰
محقق
۰۸/۰
۲۰/۰
۱۴/۰
۴۱/۰
۶۸/۰
وفادار
۰۹/۰
۲۰/۰
۱۵/۰
۴۳/۰
۶۶/۰
کلیت گرا
۱۳/۰
۲۰/۰
۲۵/۰
۶۳/۰
۵۳/۰
چالش طلب
۱۵/۰
۲۰/۰
۲۸/۰
۷۳/۰
۴۷/۰
مسالمت جو
۱۰/۰
۲۰/۰
۱۶/۰
۴۶/۰
۶۵/۰
نتایج به دست آمده از تحلیل رگرسیون جدول ۴-۱۶ نشان میدهد که ضریب رگرسیون برای هیچ یک از تیپ های شخصیتی معنی دار نیست و آن ها نتوانستند وارد معادله ی رگرسیون برای پیشبینی راهبردمراجعه به نمایندگی های استخدام خصوصی شوند.
۶) بین ابعاد نه گانه شخصیت اینوگرام و استفاده از راهبرد ارسال درخواست مستقیم برای کار در سازمان مورد علاقه، رابطه ساده و چندگانه وجود دارد. در جدول۴-۱۷ضریب همبستگی پیرسون بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و ارسال درخواست مستقیم برای کار در سازمان مورد علاقه که یکی از راهبردهای کاریابی است مورد بررسی قرار میگیرد:
جدول (۴-۱۷): ضریب همبستگی بین نه تیپ شخصیت اینوگرام و راهبرد ارسال درخواست مستقیم برای کار در سازمان مورد علاقه
نام متغیر
ضریب همبستگی
سطح معناداری
اصلاح گرا
۰۸۵/۰
۱۴۹/۰