فن ونگ و همکارانش
۲۰۱۱
×
multi-objective model
مثال عددی و مطالعه موردی
سویسال و همکارانش
۲۰۱۳
×
×
multi-objective model
مطالعه موردی
گوویندان و همکارانش
۲۰۱۳
×
multi-objective model
مثال عددی
جمشیدی و همکاران
۲۰۱۲
×
×
multi-objective model
مثال عددی
در مقالاتی که در سالهای گذشته ارائه شده و در این مطالعه مورد بررسی قرار گرفتهاند، کمتر مدلی مشاهده می شود که تمامی لایه های زنجیره تامین را با چالشهای اشاره شده در نظر بگیرد. این تحقیق مدلی ارائه میدهد که در آن توجه به کیفیت و سلامت محصول، کارآمدی حمل و نقل و توجه به زنجیره تامین سبز (پایدار) در تمامی بخشهای زنجیره در دستور کار قرار گرفته است.
شکل(۲-۶) شمایی از تاثیرات چالشهای مختلف زنجیرهی تامین غذایی بر هم
در مدل ارائه شده جریان مواد از تامین کننده تا خرده فروش بررسی شده است و به صورت چند محصولی بوده که هر محصول می تواند جهت جلب رضایت مشتری و ارضای سلیقههای متفاوت در چندین کیفیت عرضه شود و دما به عنوان فاکتور اصلی برای حفظ کیفیت محصول در هر مرحله (حمل و نقل، تولید، انبارداری) مورد توجه قرار گرفتهاست که برای حفظ هر محصول در هر کیفیت شرایط دمایی ویژهای وجود دارد و هر محصول در هر دمایی که باشد در انبار مخصوص خود قرار گرفته و در حین حمل و نقل نیز جهت حفظ کیفیت باید در دمای مخصوص حمل شود که خروجی مدل بهترین شرایط دمایی را در هر مرحله نشان میدهد. همچنین برای حمل و نقل مواد، چندین نوع از وسایل نقلیهی متفاوت (هوایی، زمینی، ریلی…) را می تواند در نظر بگیرد و محدودیتی برای انتخاب نوع وسیله نقلیه وجود ندارد و در این زمینه کاملا انعطافپذیر است، چون معایب و مزایای هر شیوه حمل و نقل وارد مدل می شود در نتیجه بهترین شیوه انتخاب می شود. تولید دی اکسید کربن در بخش حمل و نقل زنجیره تامین همانطور که اشاره شد بیشترین سهم آلودگی هوا را دارد. عملکرد این مدل به شیوهای میباشد که رویهای در نظر میگیرد که تولید این گاز به کمترین مقدار ممکن خود برسد. حمل و نقل از تامین کننده تا انبار ورودی و از انبار خروجی تا توزیع کننده توسط [۲۰]۳PL صورت میگیرد.
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )