حفظ سطح تبلیغات و پیشبرد فروش متوجه مشتریان کنونی
تداوم پیشبرد تجاری در سطحی که برای جلوگیری از هرگونه کاهشی در پوشش توزیع کافی باشد
( اینجا فقط تکه ای از متن پایان نامه درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. )
متمرکز کردن تلاش های کارکنان فروش روی کسب خردهای تکراری مشتریان کنونی
کاهش قیمت ها در صورت لزوم برای حفظ سهم بازار حتی به قیمت کاهش حاشیه های سود
استراتژی بازمانده سودآور
هدف اصلی :
افزایش سهم بازار در حال زوال با نگاهی به سود های آینده ، ترغیب رقبای ضعیفتر به خروج از بازار
مشخصات بازار :
زوال بازار در آینده حتمی است ، اما احتمالا با سرعتی کند و با نرخی ثابت رخ می دهد ، تقاضا بازهم کاهش خواهد یافت
مشخصات رقیب :
چند رقیب قدرتمند معدود ، موانع خروج محدود یا می شود آن ها را با مداخله شرکت کاهش داد.
مشخصات شرکت :
سهم برتر بازار را در اختیار دارد و از یک جایگاه رقابتی قوی برخوردار است ، از منایع و شایستگی های لازم بیشتری برای ترغیب رقبا به خروج از بازار یا برای خریداری آن ها برخوردار است
اقدامات بازاریابی :
افزایش سهم بازار در حال زوال ، ترغیب رقبای ضعیف تر به خروج از بازار
آگاه کردن رقبا از قصد شرکت برای ماندن در صنعت و تلاش برای حفظ سهم بازار خود
حفظ یا افزایش بودجه های تبلیغات و پیشبرد فروش
حفظ یا افزایش پوشش توزیع از طریق پیشبرد تجاری گسترده
متمرکز کردن مقداری از تلاش های کارکنان فروش روی جلب مشتریان رقبا
تدوام تحقیق و توسعه فرایند و محصول با هدف بهبود در محصول یا کاهش هزینه ها
بررسی امکان معرفی انواع جدیدی از محصول برای جلب و جذب بخش های باقی مانده تقاضا
کاهش قیمت ها در صورت لزوم برای افزایش سهم بازار حتی به قیمت کاهش حاشیه های سود در کوتاه مدت
بررسی امکان عقد توافقاتی برای تولید قطعات جایگزین یا برچسب های خصوصی برای رقبای کوچک تری که قصد دارند تولید محصول مشابه را متوقف کنند.
استراتژی بازار بسیار خاص
هدف اصلی :
تمرکز روی تقویت جایگاه در یک یا چند بخش نسبتا قابل توجه با پتانسیل سودآوری در آینده
مشخصات بازار :
ممکن است کل بازار به سرعت دچار زوال شود اما یک یا چند بخش علی رغم کاهش تقاضا باقی خواهند ماند
مشخصات رقیب :
یک یا چند رقیب قوی تر در بازار انبوه اما نه در بخش بازار هدف
مشخصات شرکت :
از یک مزیت رقابتی پایدار در بخش هدف برخوردار است اما منابع کلی ممکن است محدود باشند
اقدامات بازاریابی :
تقویت موقعیت سهم شرکت در یک یا چند بخش معدود که از پتانسیل سودآوری برخوردارند
تداوم تحقیق و توسعه فرایند و محصول با هدف بهبود یا تغییر در محصول به نحوی که بخش های هدف را جلب کند
بررسی تولید برچسب های خصوصی با هدف حفظ حجم فروش و پایین نگه داشتن هزینه های واحد
متمرکز کردن عملیات تبلیغ ، پیشبرد فروش و فروش مستقیم روی مشتریان موجود در بخشهای هدف ، تاکید بر جاذبه های مهم تر از نظر مشتریان
حفظ کانال های توزیع مناسب برای دستیابی به بخش هدف ، جست و جوی توافقات کانال توزیع انحصاری برای دستیابی بهتر به مشتریان موجود در بخش های هدف
طراحی طرح های خدماتی که به مشکلات نگرانی های خاص مشتریان در بخش های هدف می پردازند[۳۳]
انواع هدف گذاری برند
هم افزایی[۲۱۸]
استفاده از برند در زمینه های گوناگون باید :
وضوح برندها را تقویت کند
تداعیات را ایجاد و تقویت کند
منجر به کارایی در هزینه گردد
هم چنین باید از هم افزایی های منفی جلوگیری کند.هم افزایی های منفی اغلب ناشی از تفاوت های بین هویت های برند در زمینه های مختلف و نقش های مرتبط با آن است که منجر به پتانسیل ایجاد سردرگمی و مخدوش کردن تصویر برند می شود.
هم افزایی سبد برند شامل تخصیص منابع به سبد برند جهت حمایت از استراتژی های کلی کسب و کار است .