همچنین ۳/۳۸ درصد از روزنامه درحد خیلیزیاد و ۷/۴۱ درصد از فیلم و نوارهای صوتی درحد خیلیزیاد، ۱/۴۱ درصد از بروشور درحد متوسط، ۸/۲۰ درصد از شبکه های اجتماعی مانند فیسبوک و توئیتر درحد کم، ۷/۳۵ درصد از سیستم پیام کوتاه تلفنهمراه درحد خیلیزیاد و ۱/۲۸ درصد از وبلاگها درحد کم بهرهگیری میکنند. اولویتبندی این رسانه ها براساس میزان فعالیت و با بهره گرفتن از ضریب تغییرات- این شاخص از تقسیم انحرافمعیار و میانگین رتبهای برای هر گویه بدست میآید، و هرچه میزان این شاخص کوچکتر باشد نشان میدهد دارای اولویت بالاتری میباشد، که این شاخص بهعلت درنظرگیری پراکندگی پاسخها دارای اعتبار بیشتری نسبت به اولویتبندی با بهره گرفتن از میانگین است- نشان داد که پاسخگویان بیشترین استفاده را از رسانه تلویزیون دارند و در اولویت بعدی روزنامه و مجلات قرار دارد و در اولویت چهارم رادیو قرار دارد. همچنین در اولویتهای آخر شبکه های اجتماعی فیسبوک و توئیتر و جشنوارهها و نمایشگاهها قرار دارد. نتایج در جدول(۴-۳) آمده است.
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت nefo.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
۴-۲-۴- مناسب بودن رسانه های بازاریابی اجتماعی
بررسی نتایج بدست آمده از میزان مناسب بودن رسانه در بازاریابی اجتماعی موسسه مالی و اعتباری مهر، نشان میدهد که ۹/۴۷ درصد تلویزیون و تلتکس را درحد زیاد مناسب میدانند و ۳/۵۲ درصد درحد زیاد تلویزیون و آگهیهای تبلیغاتی را مناسبتر میدانند. همچنین ۳/۵۰ درصد پاسخگویان درحد زیاد تلویزیون و برنامههای سرگرمکننده آموزشی، ۵/۳۶ درصد درحد متوسط تلویزیون و میزگردهای کارشناسی، ۷/۴۷ درصد درحد متوسط رادیو و اطلاعرسانی عمومی، ۷/۵۵ درصد درحد متوسط رادیو و میزگردهای آموزشی، ۲/۴۲ درصد درحد متوسط رادیو و آگهیهای تبلیغاتی، ۹/۲۸ درصد درحد زیاد روزنامهها و گزارشات و مقالات آموزشی، ۱/۲۸ درصد درحد زیاد روزنامهها و آگهی تبلیغاتی و ۲/۳۲ درصد افراد استفاده از نظرات افراد پیشرو و نوآور را درحد زیاد را مناسب برای بازاریابی اجتماعی موسسه مالی و اعتباری مهر میدانند. در اولویتبندی میزان مناسببودن رسانه بازاریابی اجتماعی از ضریب تغییرات استفاده شد، که نتایج بدست آمده نشان میدهد که تلویزیون و آگهیهای تبلیغاتی دارای بالاترین اولویت است و در اولویتهای بعدی تلویزیون و تلتکس، تلویزیون و برنامههای سرگرمکننده آموزشی، تلویزیون و میزگردهای کارشناسی و اطلاعرسانی رسانهای سیار(بدنه اتوبوس، …) قرار دارد و در اولویتهای آخر تبلیغات در مجلات ماهانه و برنامههای آموزشی صوتی و تصویری برروی لوح فشرده، نوارکاست قرار گرفته است. نتایج در جدول(۴-۴) آمده است.
جدول شماره ۴-۴- توزیع فراوانی پاسخگویان بر حسب میزان مناسب بودن رسانه بازاریابی اجتماعی
رسانه
خیلی کم
کم
متوسط
زیاد
خیلی زیاد
بدون پاسخ
Mean
SD
CV
Rank
f
%
f
%
f
%
f
%
f
%
f
%
تلویزیون و تلتکس
–
–
۴
۱
۱۶۸
۸/۴۳
۱۸۴
۹/۴۷
۲۸
۳/۷
–
–
۶۱/۳
۶۳۶/۰
۱۷۶/۰