“ارزش ویژه برند با هم پیوندی و یکپارچگی ابزارهای ارتباطی IMCرابطه مثبت دارد”
بنابراین براساس نظرات فوق مصاحبه شوندگان ضمن تأکید بر نقش ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری در ارزیابی هم پیوندی( یکپارچگی) ابزارهای ارتباطی، مهمترین ابعاد ارزش ویژه برند را که منطبق با مدل آکر می باشد را مطابق با جدول۴-۴ بیان نموده اند:
(( اینجا فقط تکه ای از متن درج شده است. برای خرید متن کامل فایل پایان نامه با فرمت ورد می توانید به سایت feko.ir مراجعه نمایید و کلمه کلیدی مورد نظرتان را جستجو نمایید. ))
جدول ۴-۴ : مولفه های ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری
ردیف
متغیر
میزان اشتراک
۱
آگاهی از برند
۸۹۳/۰
۲
وفاداری برند
۸۹۲/۰
۳
کیفیت ادراک شده
۸۷۶/۰
۴
تداعی برند
۸۴۱/۰
۵-۱-۴- معیارهای ارزیابی اثربخشی هم پیوندی ارتباطات بازاریابی:
برای آنکه بتوانیم کارآئی و اثربخشی برنامه های ارتباطات هم پیوند (یکپارچه) بازاریابی را مورد سنجش و ارزیابی قرار د هیم. کلر(۲۰۱۰) معیارهای شش گانه ای را مطرح می نماید که در بخشهای قبلی به آن اشاره شد. اکثر مصاحبه شوندگان بر نقش معیارهای شش گانه یکپارچگی در کنار ابعاد ارزش ویژه برند به عنوان عوامل ارزیابی هم پیوندی (یکپارچگی) ابزارهای ارتباطی تأکید نمودند که در همین ارتباط نظرات بعضی از مصاحبه شوندگان در ذیل می آید
“معیارهای یکپارچگی در کنار ارزش ویژه برند می توانند شاخصی برای سنجش برنامه های IMC باشند”
“قطعاً ارزیابی کارآئی و اثربخشی ابزارهای ارتباطی می تواند از طریق این معیارهای شش گانه بررسی شود”.
“در بین این معیارها، معیار همانندی از جایگاه ویژه ای برخوردار است که اشاره به این موضوع دارد که آیا ابزارهای ارتباطی که شرکت به عنوان آمیخته ترفیع خود انتخاب کرده است ، پیام و معنی واحدی را به مخاطب هدف خود می رساند یا نه؟”
“اگر بتوان ثابت نمود که ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری رابطه و همبستگی بالای با معیارهای یکپارچگی دارند پس می توان چنین ادعا نمود که ارزش ویژه برند از دیدگاه مشتری یکی از بهترین معیارهای ارزیابی هم پیوندی ابزارهای ارتباطی می باشد”
“در انتخاب ترکیب مناسبی از ابزارهای ارتباطی، بررسی معیارهای که تعیین می کند چه سطح از بازار هدف تحت پوشش قرار گرفته یا آیا ابزارهای انتخاب شده خاصیت تکمیل کنندگی یکدیگر را دارند و یا اینکه آیا ابزارهای انتخاب شده یک صدا و پیام واحدی را به مخاطب هدف خود می رسانند، از اهمیت ویژه ا ی برخوردار است”
با تحلیل مصاحبه های صورت گفته، ارزیابی هم پیوندی (یکپارچگی) ابزارهای ارتباطی از طریق معیارهای شش گانه یکپارچگی که از سوی کلر (۲۰۱۰) مطرح شده، مورد تاکید قرار گرفته که این معیارهای مورد نظر و اولویت آنها در جدول۵-۴ آمده است.
جدول ۵-۴ : مولفه های معیارهای یکپارچگی(شرکت)
ردیف
متغیر
میزان اشتراک