۶٫ هر گونه پیکره ( مجسمه).
۷٫ اثر معماری از قبیل طرح و نقشه ساختمان .
۸٫ اثر عکاسی که با روش ابتکاری و ابداع پدید آمده باشد.
۹٫ اثر ابتکاری مربوط به هنرهای دستی یا صنعتی، نقشه قالی و گلیم.
۱۰- اثر ابتکاری که بر پایه فرهنگ عامه ( فولکلور) یا میراث فرهنگی و هنری ملی پدید آمده باشد .
۱۱٫ اثر فنی که جنبه ابداع و ابتکار داشته باشد.
۱۲٫ هر گونه اثر مبتکرانه دیگر که از ترکیب چند اثر از اثرهای نامبرده در این فصل پدید آمده باشد. ↑
-
- – آیتی،حمید،حقوق آفرینشهای فکری- نشر حقوقدان- تهران- ۱۳۷۵،ص ۹۱و ۹۲٫ ↑
-
- – جمعی از نویسندگان ( ۱۳۷۱)، ص ۱۳۵٫ ↑
-
- – آیتی،پیشین، صص ۹۲- ۱۰۶٫ ↑
-
- – Vivant ( 2003),p. 807 ↑
-
- – به موجب بند الف ماده ۲ قانون تجارت الکترونیکی، داده پیام ( Data Massage ) هم نمادی از واقعه، اطلاعات یا مفهوم است که با وسایل الکترونیکی، نوری و یا فناوریهای جدید اطلاعات تولید، ارسال، دریافت، ذخیره یا پردازش شود. ↑
-
- – Colombet (1997),p.38,n.42. ↑
-
- – Vivant (2003),p. 807 et suivant. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان ( ۱۳۸۴)، ماده ۱۱۲ و ۱۱۳ قانون مالکیت فکری فرانسه، ص ۳۲٫ ↑
-
- – همان، ماده ۳ قانون مالکیت فکری آلمان، ص ۱۲۴٫ ↑
-
- – Colombet (1997),p. 40, n. 45. ↑
-
-
- – برای دیدن رویه های قضایی متعدد در حقوق فرانسه، در خصوص تشخیص اثر اصلی و اقتباسی و معیارهای به کار گرفته شده در این خصوص از سوی محاکم فرانسوی. ↑
-
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین – ص ۳۲٫ ↑
-
- آیتی ،پیشین ،ص ۹۵٫ ↑
-
- – arrangement ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان، – پیشین – ماده ۱۱۲ و ۱۱۳ ، ص ۳۲٫ ↑
-
- – Colombet ( 1997),p. 45, n. 56. ↑
-
- Clombet (1997).,45.,n.58. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین -، ص ۳۲ ↑
-
- – همان، ص ۱۲۴٫ ↑
-
- – Vivant (2003),p.807. ↑
-
- – Debbasch, Isar & Agostinelli (2002),pp. 840, 749,n, 1547, 1560. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین -ص ۳۱٫ ↑
-
- – Vivant ( 2003),p. 807. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین – ، ص ۳۳٫ ↑
-
- – Melodie- melody ↑
-
- – منصوری ، پیشین ، ص ۳۰۵٫ ↑
-
- – Harmonie- harmony ↑
-
- – منصوری، پیشین ، ص ۵۶٫ ↑
-
- – Colombet (1997),p. 57,n. 76. ↑
-
- – rythme ↑
-
- – Vivant (2003),p. 807 ↑
-
- – Orchestration ↑
-
- – منصوری ، پیشین ، ص ۳۰۳٫ به نظر مؤلف، سازبندی عبارت است از تنظیم قسمتی متناسب از قطعه هایی که مثلاً برای پیانو یا یک ساز به همراهی پیانو یا یک هم نوازی چند سازی مانند کوراتت زهی تریودی بادی و غیره نوشته شده، برای یک ارکستر بزرگ . ↑
-
- – theme ↑
-
- – passage ↑
-
- – Colombet (1997), p. 59,n,80. ↑
-
- – Ibid ., pp.60- 61, n. 81. ↑
-
- – Logiciel و معادل فرانسوی Software معادل انگلیسی ↑
-
- – Vivant et autres (2002),p. 1935. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین – ص۲۰٫ ↑
-
- – Bainbridge ( 2000). ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین – ص ۳۱و ۱۵۵٫ ↑
-
- – همان ، ص ۱۰۳ و ۱۰۴٫ ↑
-
- -Pollaud- Dulian (2005),pp. 157 et 158,n.213 ↑
-
- – Edelman (1999),pp.67,77. ↑
-
- – Vivant et autres (2002),p. 169,n. 267. ↑
-
- – قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان – پیشین – صص ۱۶۸، ۱۶۹، ۱۷۱٫ ↑
-
- – Implication of the trips agreement on the traities administrated by wipo (1997), WIPO. ↑
-
- – امامی ،نورالدین، حق مخترع، سازمان چاپوانتشارات دانشگاه تهران،۱۳۵۰،ص .۲۰۱ ↑
-
- – صفائی ،سید حسین، حقوق مدنی و حقوق تطبیقی،نشر میزان،تهران، ۱۳۷۵، ص ۶۹ و ۸۸٫ ↑
-
- – ماده ۸۷ الف قانون مالکیت فکری آلمان مقرر میدارد: « پایگاه داده از نظر این قانون مجموعه ای از آثار داده ها یا دیگر عناصر مستقل است که به طور سیستماتیک و روشمند تنظیم شده و به طور مجزا از طریق الکترونیکی یا هر وسیله دیگر قابل دسترسی باشند و تحقق به روز کردن و توسعه آن ها از حیث ماهیت و حجم نیاز به سرمایه گذاری قابل توجهی داشته باشند…» قانون مالکیت فکری فرانسه و آلمان ( ۱۳۸۴)، ص ۱۶۴٫ ↑
-
- – Pollaud- Dulian (2005),p. 274,n. 412 ↑
-
- – Vivant et autres (2002),p.254, n.434 ↑
-
- – Sui generis ↑
-
- – Pollaud – Dulian, op, cit., pp. 980 et 981,n. 1692a 1694. ↑
-
- – WIPO, General information Geneva 1996, p. 7 ↑
-
- – Bureaux internationaux reunie pour la protection de la propriete intellectual. ↑
-
- – وکیل، امیر ساعد، حمایت از مالکیت فکری در سازمان جهانی تجارت و حقوق ایران، انتشارات مجد، چاپ اول، تهران،۱۳۸۳، ص ۱۲۲٫ ↑
-
- – Infra ↑
-
- – Convention establishing the world intellectual property organization, art, 3, stand by WIPO convention. ↑
-
- – WIPO convention, ibid, art. 4. ↑
-
- – Office of technology assessment (OTA) ↑
-
- – US congress, office of technology assessment, “Intellectual rights in an age of electronics information:. OTA CIT 302, Washington DC. US government painting office april 1986, p. 228. ↑
-
- – M. Correa, Carlos “The TRIPS agreement”, Intellectual property and international trade, London, 1998, pp. 4- 5. ↑
-
- – The intellectual property bargain. ↑
-
- – امید بخش ،اسفندیار، طارم سری، مسعود، آشنایی با موافقت نامه عمومی تعرفه و تجارت (گات) و بررسی تبعات الحاق جمهوری اسلامی ایران به آن، مؤسسه مطالعات و پژوهش های بازرگانی، تهران، ۱۳۷۲، ص ۳٫ ↑
-
- – برکشلی، فریدون، نظم نوین اقتصاد جهانی و کشور های جنوب، ، نشر قومس،بی جا،۱۳۷۴، ص ۲۲- ۲۴٫ ↑
-
- ۱- Round ↑
-
- – Annecy ↑
-
- – Torquay ↑
-
- Dillon ↑
-
- – Package ↑
-
- – Correa, op, cit, p. 6. ↑
-
- – لایقی، پیشین، ص ۲۶- ۲۷ به نقل از کاترینا زارنچی (Katrina Czarnchi) معاون و مدیر بخش حقوق بینالمللی شرکت انتشاری مک میلان (نیویورک) ↑